" .. . İYİ GİYİNMEYİ ÇOK SEVERDİM"

" .. . İYİ GİYİNMEYİ ÇOK SEVERDİM"
Hatırlarım: Hakikaten çocukluğumda iyi giyinmeyi çok severdim. Şemsi Efendi Mektebine giderken bana giydirdikleri şalvar üzerine sardıkları kuşak beni çok sinirlendirirdi. Bilemezsiniz, ne zamanki Askeri Rüştiye mektebine girip de mektebin resmi üniformasını giydim, işte o zaman, adeta benliğime hakim olmuşum gibi bana bir his, kendime bir kuvvet geldi. Bu elbiseyi giydiğim zaman on beş, on altı yaşındaydım.
Annemin dediği gibi Şevki Paşanın kızına ders vermek için evlerine giderdim. Bir aralık kıza aşık oldum. Fakat ders harici hiçbir şey görüşmezdim. Nadiren, pek müstesna zamanlarda bir iki kelime söylemek fırsatı bulurdum. Manastır İdadisine gittikten sonra tabiatıyla her şey unutuldu.
Gazi Mustafa KEMAL
5 Ali Kılıç, Atatürk' ün Hususiyetleri, Sel Yayınları, İstanbul 1955, s. 19.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MADAM CORİNNE'E MEKTUBU

ATATÜRK'ÜN AMERİKALI KADIN GAZETECİ GLADİS BAKER'E VERDİĞİ MÜLÂKAT

Atatürk’ün Samsun’daki Evi